a jakieś konkretniejsze kwoty?
przegląd gazowy
Zwiń
X
-
Byłem wczoraj na przeglądzie LPG w serwisie Landi Renzo w Mikołowie. Panowie wyglądali na fachowców i tak tez podeszli do mojej octavki.
Przy okazji dowiedziałem sie kilku ciekawych rzeczy, a mianowicie.
W Emidzie nie ma juz od dawna żadnego gazownika, wiec wszystkie te przeglądy LPG ograniczają sie tylko do wymiany filtrów - zero korekty ustawienia reduktora i mapy wtrysków.
Cena przeglądu LPG w tym serwisie w Mikołowie 97 PLN. Wychodzi drożej niż w Emidzie ( tam kosztuje 80 PLN ), ale teraz chyba wiadomo dlaczego :evil:.
Druga sprawa jeszcze lepsza dla mnie - na dniach bedą mieć instalke do silnika TSI i bedą chcieli zamontować w jakim aucie na próbe. Poza tym gazownik powiedział mi ze widział rozebrany do śrubek silnik przy przebiegu 90kkm z zainstalowanym LPG w TSI. NIe znaleziono zadnych wad, nagarów i innych usterek. Zasada pracy LPG w TSI jest taka ze na pięc cykli pracy - cztery są na LPG a jeden na noPb.
Teraz tylko czekać na oficjalne stanowisko SAP i Landi Renzo w sprawie instalowania LPG w TSI.
Nota bene gazownik pokazywał mi na komputerze programy z ustawieniami do silników 1,8 i 1,4 TSI wiec...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Johnny_BByłem wczoraj na przeglądzie LPG w serwisie Landi Renzo w Mikołowie. Panowie wyglądali na fachowców i tak tez podeszli do mojej octavki.
Przy okazji dowiedziałem sie kilku ciekawych rzeczy, a mianowicie.
W Emidzie nie ma juz od dawna żadnego gazownika, wiec wszystkie te przeglądy LPG ograniczają sie tylko do wymiany filtrów - zero korekty ustawienia reduktora i mapy wtrysków.
BTW gdzie ten serwis Landi w Mikolowie bo jak skonczy mi sie gwarancja na auto to pewnie przeglady bede robil u sprawdzoengo mechanika a od LPG nikogo nie znam w okolicy.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez t271828Zamieszczone przez Johnny_BByłem wczoraj na przeglądzie LPG w serwisie Landi Renzo w Mikołowie. Panowie wyglądali na fachowców i tak tez podeszli do mojej octavki.
Przy okazji dowiedziałem sie kilku ciekawych rzeczy, a mianowicie.
W Emidzie nie ma juz od dawna żadnego gazownika, wiec wszystkie te przeglądy LPG ograniczają sie tylko do wymiany filtrów - zero korekty ustawienia reduktora i mapy wtrysków.
BTW gdzie ten serwis Landi w Mikolowie bo jak skonczy mi sie gwarancja na auto to pewnie przeglady bede robil u sprawdzoengo mechanika a od LPG nikogo nie znam w okolicy.
Witam
Serwis jest przy drodze 81 na Skoczów - drugi zjazd za Auchanem w prawo
Komentarz
-
-
termin się zbliża, więc czas na zakupy. Podsumowując:
- olej bańka 5l (jakieś 150zł, lepiej kupić samemu)
- filtr oleju 22zł (ASO)
- przegląd gazowy 140zł lub 80zł (w zależności od ASO)
- robocizna - ???
- wpis do DR 165zł
Zmiana tylko gdy potrzeba
- filtr gazu - rozbieralny 125zł
- świece 80zł
Na następnym przeglądzie (30 tys km) dojdzie filtr powietrza, kabinowy i paliwa.
Ktoś wie ile wyjdzie robocizna na przeglądzie?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Marxtermin się zbliża, więc czas na zakupy. Podsumowując:
- olej bańka 5l (jakieś 150zł, lepiej kupić samemu)
- filtr oleju 22zł (ASO)
- przegląd gazowy 140zł lub 80zł (w zależności od ASO)
- robocizna - ???
- wpis do DR 165zł
Zmiana tylko gdy potrzeba
- filtr gazu - rozbieralny 125zł
- świece 80zł
Na następnym przeglądzie (30 tys km) dojdzie filtr powietrza, kabinowy i paliwa.
Ktoś wie ile wyjdzie robocizna na przeglądzie?
Komentarz
-
-
Odgrzeje temat. Czy wsród użytkowników jest osoba która po upływie gwarancji na własną rękę wymienia sobie sama filtry fazy (ciekłej,lotnej) ? Pytam bo postanowiłem nie odwiedzać tym razem serwisu, a problem jaki mam to czy jedyną alternatywą jes ciężko dostępny orginalny filtr MED czy są jakieś inne alternatywy.
Komentarz
-
-
fuego_2007, Ja od kiedy skończyła się gwarancja, jeżdżę do mojego starego gazownika, u którego montowałem instalki w poprzednich autach. Filtry zawsze kupuję na allledrogo. Do landi fazy ciekłej koszt 11 zł fazy lotnej(ten większy na wąż przy listwie ) 12 zł. Ostatnio do fazy lotnej zakupiłem polski zamiennik ze zbliżonym przepływem i filtracją. Gazownik nie protestował, wręcz zalecił bo duuuużo tańszy. Nazwy nie pamiętam, musiałbym pod maskę zerknąć, ale tak jak pisałem na alledrogo jest ego trochę. Analiza spalin(korekty nie były wymagane), wymiana filtrów, sprawdzenie szczelności i połączeń instalki, koszt w sumie z materiałami niecałe 80 zł.
Nie wiem w jakim miejscu masz reduktor, ale ja się sam za to nie brałem(choć to w sumie bajka jeśli jest dostępny). U mnie Skodziarze założyli reduktor pod zderzakiem po prawej stronie auta poniżej zbiornika sprysków. Dojście masakryczne więc się za to nie brałem. Filtr fazy lotnej wymienia się bajecznie łatwo. Dwie obejmy poluzować i wymienić. Ale tak czy inaczej pasuje szczelność sprawdzić.
Niektórzy robią to na piankę do golenia lub inne specyfiki. Ja jednak wolę do fachowca jechać, tym bardziej, że cena raczej spoko w mim przypadku :wink:
[ Dodano: Sob 18 Cze, 11 10:35 ]
Aha, ktoś tu pisał, że filtry wymienia po każdych 8-10 ty zł( te od gazu). Ja to robię wg książki LandiRenzo, czyli co każde 30 tys km i spokojnie wystarcza. I pierwsze słyszę (a właściwie to widzę) żeby świece zapłonowe wymieniać co 10 tys km.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez fuego_2007Odgrzeje temat. Czy wsród użytkowników jest osoba która po upływie gwarancji na własną rękę wymienia sobie sama filtry fazy (ciekłej,lotnej) ? Pytam bo postanowiłem nie odwiedzać tym razem serwisu, a problem jaki mam to czy jedyną alternatywą jes ciężko dostępny orginalny filtr MED czy są jakieś inne alternatywy.
wprawdzie mam Landi w alfie ale to nie ma znaczenia
stosuje filtry CZAJA , bardzo dobra jakosc za super cene
komplet filtrow na dwie wymiany z przesylka to ok 35plnjest O1 RS 1.8T XENON
była O1 1.9 TDI AGR
Komentarz
-
-
Dzięki koledzy też myślałem o filtrach czaja tylko nie wiem który , za mało informacji jest o tym. Czy mógłby mi ktoś przesłać link z Allegro do tych filtrów. A jeżeli chodzi o świece to mam już przelatane 48 tysięcy, gaz od nowości świece jeszcze nie wymieniane bo wrzystko jest ok.
Bym zapomniał czy filtr z linku byłby dobrym rozwiązaniem? Dodam że jest on z wymiennym wkładem
Komentarz
-
-
fuego_2007, skalar, ja założyłem Filgaz, kupiłem przez allegro u gaziarza z mojego miasta. Koszt 12, czy 13 zł (jakoś tak).
Wystarczy wpisać w szukajce alledrogowskiej " filtr fazy lotnej" i wyskakuje kilka stron do wyboru do koloru.
Najważniejsza jest średnica króćców, choć ja założyłem 12mm na węże 14 milimetrowe (taki wymysł ma LandiRenzo, że zakłada 14-ki), ale nie było problemu. Objemki zacisnęły, gość sprawdził szczelność i wszytko git.
Można kupić taki z wymiennymi wkładami, ale jaki to ma sens ekonomiczny, gdy zwykły kosztuje max 13 zł?
To kwestia do przekalkulowania. Ja zakładam zwykłe.
[ Dodano: Sro 22 Cze, 11 17:21 ]
fuego_2007, tak a'propos tego filterka z linku, który podałeś.... to cena jego jak dla mnie jest astronomiczna :shock:
Komentarz
-
-
fuego_2007, wyobraź sobie, że prawie wszyscy, którzy handlują tymi filtrami na alledrogo, to gaziarze.
Zapytaj przez formularz któregoś (albo nawet kilku- ja tak zrobiłem) czy dany filtr podejdzie do Twojej instalacji.
Tak jak już pisałem, najważniejsza jest odpowiednia średnica króćców, bo normę tzw. E w kółeczku muszą posiadać wszystkie filtry do LPG.
Ja mam węże i listwę wtryskową na 14 mm średnicy, a założyłem filtr 12 milimetrowy, bo jak nawet sam sprawdzisz , to nie idzie znaleźć takiego (tej 14-ki) na allegro, a w ASO chcą ponad 60 zł.
Po co przepłacać, jeśli są dobre zamienniki...
Komentarz
-
Komentarz